Странице

уторак, 26. јул 2016.

Prednosti i mane života na selu!

Dok neke jeste, mene nije sramota reći da živim na selu. Ne razumem ni zašto bi, jer to u svakom slučaju ne znači da sam manji čovek.

Iskreno, nemam pojma čemu ovakav uvod, ali jednostavno sam morala to da napišem, jer sam se puno puta sretala sa situacijom u kojoj je nekoj osobi glupo da mi kaže da živi na selu.

No, kako sve ima svoje prednosti i mane, tako ima imaju i selo i grad. Pa, počnimo! :) 


Živim na selu već 16 godina. Na selu sam rođena. Za ovih 16 godina sam prošla kroz puno teškoća zbog sela. I prolaziću još najmanje dve godine. 
- Stvar koja mi defitinitivno smeta kod sela, jeste ta što uvek moram da jurim prevoz do grada, iz grada, da trčim na autobus, voz, i tako dalje.
Kako ujutru u školu putujem autobusom, puno puta mi se desilo da prispim pet minuta i onda ne odem uopšte u školu tog dana (što ume da bude super, jelte). To i nije toliko veliki problem, koliko me nervira činjenica da sam propustila puno dobrih koncerata, svirki, izlazaka sa društvom zbog prevoza. Ne volim da tatu uznemiravam i da ga zovem svaki put da dođe po mene u 12-1 u noć. 
- Druga stvar jeste to što je u gradu svima sve dostupno. Tu je prodavnica, Dom zdravlja, bioskop,... ma sve, pogotovo ako se nalazite u velikom gradu. Ali ne i na selu, na selu jedva prodavnicu da imate, lol.
- I još jedna stvar, koja je po meni najmanje bitna, jeste da nema izlazaka. Nemaš gde lepo da izađeš, ni klub, ni diskoteka. Ali pošto nisam njihov ljubitelj, ne smeta mi to.


Pored svih tih mana, selo opet ima puno više prednosti od grada. 
- Nema buke. Naravno da su tu traktori i ako živite pored puta, automobili koji povremeno prođu, ali sve je to daleko manje od buke u gradu. Kada sam bila u Beogradu poslednji put, noćila sam i ne mogu vam opisati taj moj isprekidani san. Budila sam se na svakih sat vremena. Ne znam kako vi ljudi to trpite (koji ste iz Beograda). Valjda se naviknete, šta znam...
- Obožavam kad ujutru ustanem, izađem na terasu i udahnem svež vazduh. Neprocenjiv osećaj. Ili kad uveče sedim na terasi i čist vazduh prolazi kroz moja pluća. Prava divnost. 
- Kako sam ja ogroman ljubitelj prirode i provođenja u vremena u istoj, to je još jedan znak da obožavam selo. Volim da bosim nogama hodam po livadi. Da ležim na istim. Zalazim u guste šume. Berem cveće za mamu i sobu. Šetam se sa društvom i otkrivam nove 'čari' mog sela. Cenim da to uopšte ne može zameniti grad! A to i ujedno zamenjuje izlazak petkom uveče. 
- Jeftinije je hraniti se na selu. Odeš u povrtnjak, bereš pasulj koliko želiš, dođeš kući, prebereš ga, skuvaš i jedeš. Em jeftino, em 100% zdravo. 
- Nema gužvi. Kako saobraćajnih, tako ni među ljudi. A i uvek postoji neka livada preko koje možete preći. 😃

Bez obzira na sve mane, ja volim selo i uživam na njemu. A i kao što sami možete zaključiti, selo ima više prednosti, koje mane nikako ne mogu prevazići. 

I da, još nešto. Beskonačno mnogo puta sa čula 'kako su ljudi sa sela siromašniji od ljudi iz grada'. NE! Puno ljudi živi na selu iz čiste LJUBAVI, a ne zbog manjka novca. A i postoji mnogo ljudi koji se na selu bave malinom, pčelarstvom, nekim drugim poslom i imaju veoma dobru zaradu od toga.


To bi bilo to. Nadam se da vam se svideo post i da se niste uvredili vi iz grada. Volim ja i grad, ali puno više selo!

Ako zelite, postavljajte mi pitanja za Q&A OVDE.

Šta želite da čitate u sledećim postovima?

Volim vas sve! ♡♡♡

26 коментара:

  1. Ja sam u Beogradu rodjena,kao i moji roditelji,i njihovi roditelji...selo gotovo da nemam,ni ne znam gde mi je,i mislim da je to jedna od stvari koje mi bas fale u zivotu.Daleko od toga da je loše živeti u velikom gradu,naprotiv..ali ja mislim da sam najviči deo svog detinjstva provela na jednoj livadi iznad našeg kraja,tu sam se nekako osećala najopuštenije,tako da mislim da bi mi i život na selu odgovarao..Odlican post,kao i svaki prosli!Samo tako nastavi..

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo sa prijevozom me uvijek tako nervira.
    Ja takoder zivim na selu. Nema me cega biti stid. Stanovala sam ovu godinu u Mostaru i najveca mana grada mi je to sto ne mogu izaci vani i setati se po livadi ili po sumi. Kod kuce hodam i u pidzami vani, a u gradu bas i ne mogu tako, mislim, mogu na balkon, al ispred zgrade je malo glupo.
    Kod kuce ne moram misliti jesam li previse bucna i moram li stisati glazbu, smeta li moje hodanje nekome ili pomicanje namjestaja.
    Ali kod grada volim to sto ljudi manje gledaju tko je dosao kod mene. To me jako nervira na selu takoder... :)
    Odlicna ideja za post inace ! :)

    myfirsttextvm.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slazem se za sve. Ah, da, te komsije___ Ja nemam, na svu srecu. :))
      Hvala ti. ^%

      Избриши
  3. Koliko se nekome dopada život u selu, toliko se nekome dopada život u gradu. Ti vidiš neizmernu sreću u šetanju kroz livadu, a neko u šetanju kroz bučnu ulicu punu ljudi i automobila. Stvar je u tome da ljudi na selu vode zdraviji život, a ljudi u gradu imaju mnogo više mogućnosti. U svakom slučaju, daleko od toga da su ljudi sa sela siromašni i da lošije žive. Neki čak žive bolje od ljudi u gradu.
    Ne razumem osobe koje se stide priznanja da su sa sela, to uopšte ne bi trebalo da bude sramotno, ali živimo u takvom vremenu da neku najnormalniju stvar ne smeš priznati zbog ismevanja okoline. Nažalost.
    Trenutno sam u gradu, ali sam rođena na selu i celi život sam tamo provela. Nema ništa lepše nego kad dođeš svojoj kući i kad se osećaš svoj na svome, pa neka priča ko šta hoće, to je tako! :)
    Kako ide ona... "Svuda pođi, ali svojoj kući dođi." :)

    NEW POST -----> LITTLE BOX OF HAPPINESS <-----
    FOLLOW ME ON INSTAGRAM

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, tako je. Svako ima svoj ukus i svoje misljenje. Ne kazem da je samo moje misljenje ispravno.
      Za ismevanje... hm. Slazem se da danas ne smes najnormalniju stvar da kazes a da te neko ne ismeva. Sto je veoma tuzna cinjenica.
      Da, mozda bih imala drugacije misljenje da sam rodjena u gradu, ali posto je selo moj dom, verovatno zbog toga ga i volim. :))

      Избриши
  4. Jako zanimljiv post,lijepo je sto si napisala i mane i vrline zivota na selu..Jako lijepo napisano :)
    Novi post--> beautyshapes3.blogspot.hr

    ОдговориИзбриши
  5. Lijep post, iako sam više fan kako kaže cura u prehodnim odgovorima buke, šetnje kroz grad, sa dosta ljudi okolo, slažem se da i selo ima dosta predosti. ☺
    http://ivafdiary.blogspot.ba/#_=_

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti. :)) Volim ja i ja grad, ali nekako sam vise za prirodu. xd

      Избриши
  6. Ja sam takođe sa sela i nikada mi nije bilo glupo da nekome "priznam to". I mene nervira to što se tiče prevoza i što izgubim najmanje pola sata dok stignem do grada. A još nisam ni pošla.u srednju, ko zna kako će mi biti kada to svaki dan moram da radim.. Ali, naravno, život na selu ima i puno prednosti, baš kao i što si navela.. :) Divan post!

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  7. U potpunosti sam se pronasla.Takodje zivim na selu i imam isto razmisljanje kao i ti.Medjutim kod mene ima 2-3 kafica koji su svako vece puni tako da i ima da se izadje,ali ipak nije kao u gradu.Jos jedna dobra stvar je sto kad ne odem na prvi cas u skolu,mogu da se izvucem na Lastin bus koji je vecito u kvaru :D

    http://sweetkokoo.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  8. Ja sam takođe "seosko dete", iako većinu svog vremena provodim u gradu, osim što u svom mestu imam školu, alj jeeedva čekam da počnem da živim u Novom Sadu koji je zaista "pravi" grad. Mnogo me nerviraju ljudi koji govore za ljude iz sela da su "seljaci" (ooo da, jedan dečko me je tako nazvao), ili, još gore "seljačine" :/ Mislim, ima raznih ljudi i u selima i u gradovima, ne znam zašto treba generalizovati ljude po tome odakle su... A i upoznala sam mnogo više prijatnijih ljudi sa sela nego iz grada :) Ali me najviše nerviraju oni dušebrižnici što kažu (kao brane ljude sa sela od malograđana): "Pa ti jadni seljaci te hrane tako što ti izvoze hranu po gradovima", kao da je pravilo da čovek koji živi na selu ima plastenike i njive, i još da hrani ljude koji ne znaju da se 90 procenata voća i povrća uvozi u Srbiju iz drugih zemalja....

    katieslittlecorner.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je zbog Novog Sada. :)
      Oh... zao mi je zbog toga. Mene nisu zvali 'seljankom' ili slicno, ali neki nisu hteli bas da se druze sa mnom zbog toga. Mislim zalosno, hah.
      Ah, da. Slazem se sa tobom... Ako je neko sa sela ne znaci da pritom mora da ima njivu. I da, vecina voca i povrca se uvozi iz drugih zemalja. :)

      Избриши
  9. Divan post! Mnogo mi je drago što nisi od onih koji se stide odakle dolaze. Selo je divno mesto za život, zaista. Moja baka živi na selu i obožavam da provodim vreme tu, ali mi je i drago što živim u gradu.☺♥

    Pametno dete

    ОдговориИзбриши
  10. Katarina, divan post. I priginalan moram priznati! Inace, ja sam iz Beograda. Kokiko ima prednosti, ima i mana. Ponekada zaizta pozelim da pobegnem na neko selo i sakrijem se tamo od uzasnih guzvi i sve te buke automibila i gomile ljudi... Ali opet, kao sto si i sama rekla, grad ima sve: skole, mesta za izlaske,setalista, radnje, mesta za desavanja kao sto su bioskopi, trznu centri ili koncertne sale...
    Mada ja bih nasla nesto sto je izmedju. Recimo neki manji grad. Skoro sam posetila sestru u malom grafu. Msm grad je, ima sve sto im treba, ali ne preterano npr.jedna bolnica, jedan bioskop,dve diskoteke i tako to. Ali ne postoje autobusi kod njih, a autibomil retko ko ima... Mislim da je to odlicno resenje. :)
    Teen Queen

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti! ^^
      Daa, to je odlicno resenje. Blago tvojoj sestri. :D

      Избриши
  11. Odličan post, sviđa mi se kako pišeš :)
    Zapratila sam te, nadam se da ćeš uzvratiti.

    maya is back

    ОдговориИзбриши
  12. Jako lepo si ovo napisala, odnosno savrseno i slazem se u svemu :) Svaka ti cast sto se ne stidis da kazes da zivis na selu i apsolutno nikakve potrebe nema za tim. Ja zivim u gradu, ali mi je veoma drago kada cujem da deca koje zive na selu kazu da im je lepo tamo. Ja imam svoje selo u kome nema nijedne jedine prodavnice (a prema tome nikakvih drugih ustanova), ali se uvek predivno provedem i razbistrim glavu od veoma ubrzanog nacina zivota u gradu. Stvarno obozavam selo, mozda cak i vise nego grad :D Inace, ti si kao i uvek, sve odlicno odradila oko posta <333

    www.neramisic.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno! Drago mi je. :)) ♡♡♡♡
      Moje selo nema nista takodje, hahah. :D

      Избриши